Bröllopsmiddag

I lördags var jag på Sofia och Matts bröllopsmiddag och jag hade fått i uppgift att fota lite. Det var jättetrevligt och god mat och dricka. Sofia har bott granne med oss under nästan hela min uppväxt och var barnvakt åt mig och Elin många gånger när vi var små pluttar. Nu bor och jobbar hon utomlands som kock. Jag kommer ihåg när vi var hos henne och bakade lussebullar och chokladbollar och hon tittade inte ens i receptet utan chansade hur mycket det skulle vara av allt. "Så kan man göra när man är kock", tänkte jag då. Och jag kommer ihåg att jag längtade efter Sofia när jag var ledsen och jag tyckte att mamma var dum.

Nu har hon gått och gift sig med en charmig engelsman. Grattis Sofia och Matt!



















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0