Carl Larsson-gården i mitt hjärta

Är nu på älskade Carl Larsson-gården och ligger i ett livet rum med fyra sängar som kallas för Svalboet tillsammans med Elin och Jenny. Det är hur mysigt som helst här. Tyvärr har jag ingen tillgång till internet så jag får blogga via mobilen. I övermorgon har jag min första guidetur, och jag är SÅ nervös. Har gått på 3 guideningar idag då jag skrivit massa anteckningar. Har även skrivit klart mitt manus ikväll. Imorgon ska jag gå på många fler visningar och plugga järnet och sen GÄLLER DET. Det är hur som helst sjukt mysigt här men tyvärr har det regnat ända sedan vi kom hit i går kväll... Trist. Längtar till det blir fint väder, då blir det nakenbad i Sundbornsån, ro runt Svanholmen, äta glass och njuta av äkta Carl Larsson-gårdenkänsla! Jag längtar. Nu ska jag släcka lampan och sova. Saknar er alla där hemma redan! Hoppas ni tar väl hand om er. Ska avsluta med att skriva in ett citat som står på väggen runt rummet i Carl Larssons atelje (måste ändå lära mig den, så är lika bra att öva, plus att jag tycker den är så fin): "Arbetsam och full av hopp Finn din möda liten Solen går så vänligt opp När den lyser fliten Äkta framsteg, ökad ro Mera fröjd af lifvet Och ett eget livet bo Kära barn och vifvet" (vifvet = fru på gammelsvenska) På tisdag går jag upp kl 9.00 för chefen och har sedan min första riktiga visning kl 11.00. ÖNSKA MIG LYCKA TILL DÅ! *nervös* Godnatt och puss från Sundborn! Är förresten superglad för om två veckor kommer min Daniel hit :-D Jag längtar och saknar min pojke redan!

Kommentarer
Postat av: johanna

ÅH, Ida! Det låter underbart att vara på Carl Larssongården. Förutom regnet då, även om regn också kan höja mysstämmningen ganska mycket. Hur gick guidningen idag!? Hoppas det gick super!!

Tack för i fredags förresten! Jag hade jättekul, hoppas du också hade det. Vi har MYCKET att prata om när du kommer tillbaka, hehe..

Nu har jag mindre kul. Jag har fått halsfluss. Igen. Fick min pencillin idag och på fredag är det midsommar (det suger). Men jag hinner iallafall bli frisk innan jag ska börja jobba, börjar inte förrän nästa vecka som tur är.

Ta hand om dig Ida. Saknar dig redan!

2009-06-16 @ 21:36:52
URL: http://johannajokinen.blogg.se/
Postat av: Emma

mysigt:D får en bild framför mig när du berättar så fint! jag kanske åker förbi där och kika men då är du inte där längre:/ men får juh se hur det ser ut, haha lycka till! du komemr klara det bra du har det i blodet!(: saknar dig! vi måste hitta på nått alla så fort du kommer hem!:D pöss och massa kram!

2009-06-17 @ 22:31:42
URL: http://emmahelenaeriksson.blogg.se/
Postat av: Emma

låter jättemysigt, jag kasnke ska dit ! men det är när du precis har åkt hem:( jag får en jättefin bild av hur det ser ut, känn diug lycklig! det braiga vädret komer snart med ska du se!lycka lycka till du komemr klara det galant , du har det i blodet!;) saknar dig! vi måste ses alla sen så fort du kommer hem och ha mys grillkväll:) puss och massa kramar ses snart(:

2009-06-17 @ 22:48:11
URL: http://emmahelenaeriksson.blogg.se/
Postat av: Emma

hahaha, ojojoj, nu fick du två inlägg såg inte att det första kom fram aja:)

2009-06-17 @ 22:49:22
URL: http://emmahelenaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0