MYSIGT!

Min julafton var faktiskt riktigt bra! Den firades med hela familjen + mormor.

När jag vaknade och hittade till mobilen hade jag fått två söta God Jul sms från Madde och Mart! Gjorde mig förvånansvärt glad! Sen skickade jag lite julsms eftersom jag inte skickat några julkort... Fick en massor av söta God Jul sms tillbaka! Jättemysigt faktiskt. Dock inte ett enda av min pojkvän kom jag på, hehe! Men julmorgonen var i alla fall riktigt mysig med julfrukost och stearinljus och lussebullar och pepparkakor...

Vi gick en minipromenad och sedan när vi kom hem drack vi varm choklad och myste framför Kalle Anka som man börjar tröttna på vid det här laget... Men som ändå är ett måste.

Maten lagades och vid fem-sex var det klartt och vi började käka. Mysigt är ordet som beskriver det hela aaallra bäst!

Sedan plockades det undas och sedan kom tomten förstås! Tomten var mormor klädd i källarluktande tomtekläder! Helt underbart var det. Hon var lite smått dragen vilken gjorde det hela ännu roligare..! Sedan började julklapps utdelningen på allvar. Är jättenöjd med de flesta julklapparna jag köpt och det var jättekul att se deras reaktioner. Innejackan jag köpt åt Elin blev hon superglad för! Halsbandet till Malin verkade också vara väldigt uppskattat och även resaurangpresentkortet till Oscar och Maria. Det är faktiskt nästan lika roligt att ge som att få!

Själv fick jag inte det jag önskar mig allra mest - de resterande pengarna till samlingen till systemkameran jag ska köpa. Men man ska inte klaga, jag fick en hel del andra superbra saker! Bl.a. iPodladdare och iPodhörlurar, Hello Saferide konsert, Håkan Hellström konsert, bra hårinpackning o.s.v.

Mycket uppskattade julklappar!

Och en mycket uppskattad jul över huvud taget. Kändes som en ganska kravlös jul utan krussiduller. Vi liksom krånglade inte till allt eller stressade upp oss. Skönt. Och...

...mysigt!

Puss!

Bilder på knasig tomtemormor, julstämning, fint klädd gran och så vidare kommer så småningom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0