Gamla brev och dagböcker

Ida är 9 år och går i 2:an och skriver i sin dagbok:

"Onsdagen den 18/10. 2000

hej dag-bok jag mår bra. Idag vaknade jag kl: 6:45 då väkte mamma och pappa mig. då sa pappa mamma mår inte bra så lova att ni inte är duma mot mamma. vi sa ja vi lovar. sen åkte pappa till jobet. då gick vi upp och kläde på oss. sen åt vi frukost. Jag åt fillmjölk. äfter det sa mamma till mig skynda dig nu och gör frisyr! då gjorde jag det jag tog en gul tofs den var fin tykte jag(...)"

Haha, herregud! Hur kul som helst att läsa. Har suttit och rotat igenom massor med brev och gamla dagböcker idag, hur kul som helst! Brev jag fått från min brevvän Daniel, min bästa vän Evelina, min syster Elin, andra brevvänner och andra kompisar. Hahahah, underhållning på hög nivå måste jag säga!

Har lättat på julklappsångesten en hel del nu, igår när jag skulle sova kom jag på en massa bra ideér! Wiho!

Godnatt och puss!

Kommentarer
Postat av: Elin

"äfter det sa mamma till mig skynda dig nu och gör frisyr! då gjorde jag det jag tog en gul tofs den var fin tykte jag"

haha så klockrent :D

2008-12-09 @ 16:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0